» Araba DIY » Bisikletler »Hava ile çalışan bir bisikletin montajı

Hava ile çalışan bir bisikletin montajı

Tüm hayranları olağandışı şeyler üretmeye davet ediyorum. Bu kılavuzda, ne kadar basit olduğuna bakacağız kendin yap yapabilir bisiklet Hava çizilmiş. Yazar deney yoluyla bunun tamamen mümkün olduğunu gösterdi.

Tüm bunlar pillerden çalışıyor ve dört tanesi, her biri 12V voltajla çalışan bir güç ünitesi olarak kullanılıyor. Tabii ki, bu tasarımın verimliliği çok yüksek değil, bu nedenle büyük bir tepenin altında veya çamurla bisiklet sürerseniz bu güç yeterli olmayabilir. Ancak bu bir sorun değildir, çünkü bisikletin tasarımı değişmez ve her zaman pedallarla yardımcı olabilirsiniz. Direkt yola gelince, bisiklet oldukça güvenli bir şekilde sürüyor. Şehirdeki bu tür araçlarda işe başlamak uygundur. Bu nedenle, böyle bir bisikletin nasıl monte edileceğini daha ayrıntılı olarak ele alacağız.

Yazar tarafından kullanılan malzeme ve araçlar:

Malzeme Listesi:
- dört;
- pervaneler;
- iki anahtar;
- Her biri 6V'luk 6 pil;
- teller;
- terminaller;
- elektrik bandı;
- çift taraflı yapışkan bant;
- plastik bağlar;

- bir tornavida.

Üretim süreci ev yapımı:

İlk adım. Çerçeveyi yapmaya başlayalım
İlk olarak, motorları monte edeceğimiz bir çerçeve yapmalıyız. Buradaki yükler küçük olduğu için özellikle güçlü olmamalıdır. Kare alüminyum borular uygundur, ancak yazar kaynak ile basit ve hızlı bir şekilde bağlanabildikleri için çelik borular kullandı. Başlamak için iki parçayı işaretleyin ve kesin. Motorlar bu segmentlerin sonuna monte edilecek, uzunluk vidaların serbestçe dönebileceği şekilde olmalıdır. Daha sonra, bu iki parçayı bağlamamız gerekiyor, bu amaçla başka bir küçük boru parçası kullanılıyor. O zaman tüm yapıyı kaynaklayın. Her şeyin güzel görünmesi için kaynakları bir öğütücü ile temizliyoruz.

İkinci Adım Çerçeveyi bisiklete sabitleyin
Çerçeveyi bisiklete takmak için başka bir kare boruya ihtiyacımız var. İstediğiniz parçayı işaretleyin ve kesin. Ayrıca, borunun sonunda, yazar bir girinti keser. Sonuç olarak, bu girinti ile boru, bisiklet çerçevesinin borusu ile kenetlenecektir. Bu durumda, parçalar iyi kaynak yapılabilir. İstenen açıyı belirler ve kesilen parçayı çerçeveye kaynak yaparız. Peki, tüm yapı dikkatlice bisiklet çerçevesine kaynaklanır.
Kaynakları temizliyoruz ve tüm parçaları boyayarak çeliğin paslanmamasını ve ürünün iyi görünmesini sağlıyoruz.

Üçüncü Adım Motorları takın
Motorları monte etmek için, onlar için özel braketler satın almak en uygunudur. Kendinden kılavuzlu vidalar ve bir tornavida kullanarak bunları çerçeveye sabitleyin. Ardından, motorları kendiniz düzeltmeniz gerekecektir. Bunu çarklarla yapıyoruz. Vidalar iyice sıkılmalıdır veya titreşim nedeniyle gevşemeleri için dişlere sızdırmazlık maddesi uygulanmalıdır. Peki, sonra pervaneleri motor şaftlarına takın. Bisikletin arkasında artan hava basıncı oluşturmak zorunda kalacaklar ve sonuç olarak bisikleti ileri itecekler.

Dördüncü Adım Pil takımını monte ediyor ve takıyoruz
Yazar, her biri bir güç kaynağı olarak 6V pil kullandı ve kapasiteleri 5Ah. Toplamda 6 pil var, bir blok yapmak için onları yapıştırıyoruz. Yazar bu amaçlar için çift taraflı yapışkan bant kullanmaktadır. Sıcak tutkal tutmak da güzel olmalı.

Ardından, bu birimi çerçeveye takın. Yapışkan bandı pillerin altına yapıştırın ve pilleri plastik bağlarla sabitleyin. Böyle bir tutturucu yeterli olacaktır.

Beşinci Adım Devre kesiciler
Daha sonra, çerçeveye anahtarlar kuracağız, toplamda iki tane olacak. Her anahtar iki motoru kontrol eder. Onları doğru yerdeki çerçeveye yapıştırıyoruz ve plastik bağlarla sabitliyoruz.

Altıncı Adım kablo
Kabloları motorların kontaklarına lehimliyoruz, farklı renkte olmaları en iyisidir, bu yüzden karışıklık olmayacaktır. Tüm vidaların aynı yönde dönmesi gerektiğini, yani öne doğru sıralanmaları ve bisikleti ileri itmeleri gerektiğini unutmayın.

Kabloları, elektrik bandı ve plastik bağlarla sabitlememiz gereken çerçeve boyunca yürütüyoruz. Peki, daha sonra anahtarlar aracılığıyla onları şemada gösterildiği gibi pillere bağlarız. Her motora 12V sağlandığı beklentisiyle bağlanıyoruz, ancak genel olarak bu motorlar 24V'a kadar voltajdan çalışıyor.

Yedinci adım. Pilleri şarj edin
Pilleri şarj etmek için şarj cihazını kullanın. Yazarın şarj cihazı çok uygundur, pil türünü seçmenize, şarj süresini, akımı, voltajı vb. Böyle bir şarj cihazı pil ömrünü uzatacaktır.

Sekizinci Adım. Test!
Hepsi bu, ev yapımı mucizemiz hazır, bunu deneyimleyebilirsiniz. Yazar, çalıların karşısındaki motorları açtı ve rüzgarın güçlü akımından oldukça güçlü bir şekilde bükülmeye başladılar. Sonra, yazar bisikletine bindi ve sorunsuz bir şekilde indi. Tabii ki, bisiklet yaklaşmakta olan hava direnci nedeniyle yüksek hız geliştirmiyor, ancak oldukça hızlı bir şekilde sürüyor. Ne kadar pil gücünün yeterli olduğu hala bir soru.

Hepsi bu, proje bitti, umarım beğenmişsinizdir. Bunu tekrarlamak istiyorsanız iyi şanslar ve yaratıcı ilham. En iyi uygulamalarınızı bizimle paylaşmayı unutmayın!