» Motorlu testerelerden »Elektrikli testere Ural 2T'den ev yapımı motosiklet

Ev yapımı moped itibaren bir Ural 2T chainsaw

Ev yapımı ekipmanların tüm sevgililerine merhaba! Bu yazıda sıfırdan Ural Electron 2T motorlu testere ile yapılan moped oluşturma deneyimimi paylaşmak istiyorum. Kendimi bir motosiklet yapmak için önce gerekli tüm parçaları ve aksesuarları topladım - tekerlekler, motor, çerçeve boruları ve daha sonra öğreneceğiniz diğer aksesuarlar. Bu makale bir motosikletin üretimi için% 100 talimat değildir ve daha da fazlası benden sonra her şeyi tekrarlamanıza gerek yoktur! Makalem, ilk motosikletinizi monte edebileceğiniz bir eylemler algoritmasıdır.

Malzemeler ve bileşenler

1. Şanzımanlı bir Ural 2T motorlu testere
2. Tekerlekler dışarıdan 265-300 mm çapında bir bahçe el arabasından alınabilir, ancak iyi motosiklet lastikleri ile
3. Dikiş-su borusu uzunluğu 7.5 metre
4. bir dağ bisikleti bir kumpas ile Fren diski
5. bir motosiklet veya motosiklet yıldız 13 ve 41 diş ile tahrik zinciri
6. Ural 2T motorlu testere yakıt tankı
7. 1.5 metre uzunluğunda gaz ve fren muhafazaları ile Halatlar
8. Bir dağ bisikletinden fren kolları - 2 adet.
9. Kontrplak 10 mm, köpük kauçuk ve bir koltuk için dermantine
10. Tavria'dan amortisör destekleri 2 adet.
11. Ön çatal için yaylar

4. Musluk seti
5. Matkap

Birinci adım: Çatal yapın

Tüm parçalar monte edildikten sonra, bir moped üretmeye başlayabilirsiniz. Ve genellikle geleneksel olduğu gibi standart şemaya göre yapmaya başlamayacağım ve çerçeveyi değil, ön çatalı yaparak başlayacağım. Çatala başladım çünkü çerçeveyi zaten çatalın yüksekliğine ayarlayacağım. Çatal yapmak için Tavria otomobilinden iki amortisör aldım.

Fiş için ihtiyacımız olan tüm parçalar. İki plakada, amortisör gergi çubuğunun çubuğunun çapı için deliğin aynı mesafede 3 mm kalınlık yapılır, deliğin üst plakasında daha küçük bir çap, altta daha büyük olanıdır. Plakaların ortasında, tapayı çerçeveye bağlayan çubuğun geçeceği bir delik açıyoruz. Tabakalara açtığım deliklerin tam boyutlarını belirtmeyeceğim çünkü tamamen farklı olanlara sahip olabilirsiniz.

Tekerlek aksı tutucularını düzgün bir şekilde kaynaklamak için ekseni tutucuların kendisinden ve tekerlek göbeğinden geçirmeniz gerekir.

Ardından çubukları üstteki çubuğa bağlamanız ve somunları sıkarak sabitlemeniz gerekir.

Ardından, kolaylık sağlamak için çatalı tuğlalara koyun ve tekerleğin çatala paralel olup olmadığını kontrol edin.Her şey doğru şekilde ayarlanırsa, parçaları kaynaklamaya devam ediyorum.

Amortisör olarak bir yay kullanıyorum. Hurda metal almak için uygun bir yay buldum ve istenen uzunlukta iki parçaya ayırdım.

Şimdi çataldaki kalan parçaları yukarıdan yaylar ve plakalarla topluyoruz ve somunları çubuklara vidalıyoruz.

Çatalın daha fazla sertliğe sahip olması ve tekerleğin yanlara sallanmaması için, rafları 30 X 50 mm profil borusundan yapılmış bir jumper ile birbirine bağlarım.

Sonra, tüm eklemleri her tarafta bir jumper ile kaynak yapıyoruz.

Fiş hazır!

İkinci adım: Çerçeveyi yapın

Rama kesinlikle en iyi şekilde bir kızakta yapılır, ancak bir motosiklet yaptığımızdan beri ev o zaman kızak yerine herhangi bir düz yüzey kullanacağız. Çerçeve için sıradan 1/2 ”su borusu, 7,5 metre uzunluğunda 21,3 mm aldım. 1,5 metrelik iki boruyu bir yerde 130 ° açıyla büküyoruz, böylece boruların bir parçası 90 cm uzunluğunda, diğer 60 cm bükülüyor.

Şimdi boruların üst kısımlarını birleştiriyoruz ve kaynak yaparak tutuyoruz.

Sonra, çerçeveyi yüzeyden istenen yüksekliğe koydum ve çerçevenin yüksekliğinin uygun olup olmadığını veya aşağı indirilmesi gerekip gerekmediğini anlamak için bir çatal üzerinde çalışıyorum.

Bir çatalı denemek, çerçevenin yüksekliğinde hafifçe kesilmesi gerektiğini gösterdi. Fazlalığı kesin ve tekrar yakalayın.

Şimdi fiş yerinde ve devam edebilirsiniz.

Bir dingil ve bir dingil montajı ile dışarıda 300 mm çapında herhangi bir uçak veya helikopterden arka tekerleği bilmiyorum. Bir bahçe arabasından alabileceğiniz büyüklükte benzer bir tekerlek aramak gerekmez. Tekerleğin diski alüminyum ve çok kalın, böylece bir tahrik dişlisini hemen üzerine 41 dişe vidalayabilirim.

Şimdi motoru çerçeveye koyduk, tekerleği ayarladık ve bir taraftaki çerçeveye kaynakladık.

Şimdi ise yıldızın ve çerçevenin paralelliğini kontrol edip ekseni çerçeveye kaynaklıyoruz.

Motor şasiye üç noktadan tutturulmuştur. Önde, motor, fan muhafazasının alt vidalarına 30X30 mm'lik bir açıyla ve arkadan dişli kutusuna kalıcı tarak yerine tutturulur. Şimdi zinciri zincir dişlilerine çekiyoruz, motoru arka akstan doğru mesafeye ayarlıyoruz ve ön motor yatağını şasiye kaynaklıyoruz.

Ardından, çerçeveye bir köşe parçası kaynak yapıyoruz ve şanzıman montaj parçasını pişiriyoruz.

Şimdi 135 cm uzunluğunda bir boru parçası alıyoruz ve 115 ° 'lik bir açıyla büküyoruz, boru uzunluğu 80 ve 55 cm dirseğe farklı yönlerde büküyoruz Hazırlanan boruları çerçevenin her iki tarafına da kaynak yapıyoruz. Ayrıca, çerçeveyi güçlendirmek için, arkadaki üst parça boyunca bir boru parçası kaynak yapıyorum.

Önde, motorun yanında, çerçevenin her iki tarafından 12 cm çıkacak şekilde bir boru parçasından bir adım kaynak yapıyorum.

Ön çatalın bağlanacağı montajı kaynak yapmaya devam eder ve çerçevenin ana kısmı zaten hazırdır.

Üçüncü Adım: Tank Montajı

Tankı aynı Ural motorlu testereden aldım. Depoyu direksiyon simidinden kestim ve çerçeveye pişireceğim metal parçalarına cıvatalara vidaladım.

Depo bağlantılarını öndeki çerçeveye ve arkadaki çerçevenin boruları arasına bir parça şerit kaynak yaptım.

Şimdi arka tank montaj parçasını şeride kaynaklıyorum ve tüm dikişleri kaynaklıyorum.

Dördüncü adım: fren yapın

İlk olarak, frenlerin ilk versiyonunu çok basit, ucuz yaptım ve testlerin gösterdiği gibi hiç etkili değil. Frenler çok zayıftı ve hemen onları reddettim.

Bu nedenle, hemen size tekrarlama için frenlerin en iyi sürümünü sunuyoruz. Bir dağ bisikleti - kaliper ve diskin kendisinden ucuz bir fren seti aldım. Ayrıca direksiyon simidi için bir çift kablo ve bir çift fren kolu aldı.

Fren diskini tekerleğe takmak için, tekerlek diskini fren diskinin delikleri boyunca işaretledim ve diskle birlikte gelen cıvataların dişlerini kestim. Fren diskini çıkarttı ve tüm cıvataları sıktı.

Sonra çarkı çerçeveye koydum. Ardından kaliperi fren diskine koydum ve frenlere basarak sabitledim - bunu kablo yerine bir parça tel ile yapmak kolaydır.

Hemen çerçeveye kaynaklanmış olan kaliper montaj cıvatalarına somunları hemen vidaladım.

Şimdi kaliper cıvatalarını çerçeveye sabitleyebilir ve kabloyu takabilirsiniz.

Beşinci Adım: Koltuk ve direksiyon

İşlerin çoğu yapıldı ve şimdi koltukları üretmeye başlayabiliriz ve çerçeveye tutturulacak tabanını 10 mm kalınlığında kontrplaktan yaptım. Kontrplakta delikler açtım, böylece bir koltuğa oturduğunuzda köpüğün kolayca sıkılabilir ve daha sonra çekmeye yerleştirilebilir.

Koltuk siyah deri ile kaplıdır.

Direksiyon simidi ile fazla uğraşmadım ve çerçevenin yapıldığı aynı su borusundan büktüm.

Altıncı adım: Gazın ve frenin bağlanması

Gaz ve fren kablosunu direksiyon simidine bağlamak için bir dağ bisikletine iki fren kolu koydum. Şimdi fren kablosu tutamağa basitçe bağlandı ve her zamanki gibi harekete geçirildi. Gaz kablosunu bağlamak için, normal gaz kolunu satın almadım, ancak fren kolunu kullandım. Şimdi sağ direksiyondaki fren koluna bastığınızda gaz tetikleniyor. Biraz normal bir çözüm değil, ama oldukça kullanışlı ve işlevsel.

Son aşama

Ne yazık ki, motosikletin çerçevesini boyamadım, çünkü motoru Urallar ile karşılaştırmak için Druzhba-4 motorlu testereden bu çerçeveye koydum ve çerçeveye motor takozunun değiştirilmesi ve sindirilmesi gerekiyordu. Ancak bu tasarımı tekrarlamak isteyenler, kendi takdirine bağlı olarak çerçevenin rengini seçecektir. Motosikletin oldukça kompakt olduğu ortaya çıktı. Maksimum hız 55 km / s'dir. Tasarımda bir şey net değilse, sorun ve tüm soruları cevaplamaktan mutluluk duyarım. Sonuç olarak, bir motosikletin nasıl sürdüğüne dair bir video izlemenizi tavsiye etmek istiyorum.

9.4

shokrespektlolPrevedkarşılamaKrutoyya_za
      ya_dobryiyardımcıne_huliganne_othodiFludyasakyakın

Okumanızı tavsiye ederiz:

Akıllı telefon için verin ...