» tesisler »Dikiş makinesi motorlu ahşap torna

Dikiş makinesi motorlu ahşap Torna

Tüm sevgililere merhaba DIY. Bir zamanlar yazıcıdan bir motor kurduğum kendi torna tezgahım vardı, ancak gücü büyük iş parçalarını işlemek için yeterli değildi ve uzun süreli çalışma sırasında motor çok sıcaktı, bunun sonucunda mola verdim. Ve şimdi elektrik motoru olan eski bir dikiş makinesi elime düştü, çünkü hatalıydı, ama motor değildi. Hemen bu motorun yeni makinem için ideal olduğuna karar verdim ve yanılmadım. Bu motorun gücü oldukça yeterli olan 30 watt'tır ve ayrıca motoru kontrol etmenin rahatlığı için hızı ayarlayabileceğiniz bir pedal sağlanmıştır. Makineyi üretme sürecine geçmeden önce, burada kullandığım malzemelere ulaşmak zor değil, benim durumumda çeşitli kalıntılar ve hurdalar olduğunu söyleyeceğim.

Bir torna tezgahı üretimi hakkında bir video izlemenizi öneririm

Ahşap torna yapmak kendin yap yapmanız gerekir:
* 6 adet parke
* Elektrik motoru
* Ağaç vidaları
* Tornavida
* Elektrikli matkap
* Ahşap matkapları
* Kauçuk tapalar
* Elektrikli testere veya demir testeresi
* Dış çapı 15mm ve iç 7mm olan bir çift rulman
* 7mm çaplı eksen
* Bilgisayar soğutucu
* Kontrplak levha
* An tutkal

Makineyi monte etmek için gereken tüm malzemeler ve aletler budur.

İlk adım.
Yatak yapman gereken ilk şey. Uzun düşünmedim ve yerden yapmaya karar verdi, yatak yapmak için üç parke zemin aldı.

Bir testere ile gerekli uzunlukta parke gördük, iki uzun ve iki kısa parça elde edilmelidir. Yatak 31 cm uzunluğunda, 13.5 cm genişliğinde ve 6 cm yüksekliğindedir.

Daha sonra, vidalarımızı bir tornavida kullanarak parçalarımızı bir bütün olarak sabitliyoruz, bir başlangıç ​​için vidalar için delikler açmanız gerekiyor, çünkü parke meşe ve ön delikler yapmazsanız çatlar.

İkinci Adım
Şimdi motor için bir montaj yapmanız gerekiyor. Yatağın genişliği 13,5 cm olduğundan, yerden 15 cm'lik küçük bir uzunluğu bir kenar boşluğu ile kestik.

Sonra, kesinlikle ortada, motoru epoksi üzerine yapıştırıyoruz ve tamamen kuruması için bir gün bekletiyoruz ve iki kez beklememek için, biri için ahşap bir parke çemberi yaptım ve aynı epoksiyi kullanarak motor şaftına yapıştırdım.Bu arada, epoksi kuruyacak, makinenin diğer bileşenlerini alacağız.

Üçüncü Adım
Motoru yatağa sabitleme, her şeyin nasıl görüneceğini zaten hayal etmenin zamanı geldi ve bundan başlıyor. Elektrikli bir matkapla motor yatağının yanı sıra yatağın üzerinde dört delik açıyoruz, ancak daha küçük bir matkapla. Sonra dört vidayı bir tornavida ile büküyoruz, ancak gecikmeden aşırıya kaçmıyoruz.

Vidaları sıktıktan sonra, motor montajının gereksiz parçalarını metal için bir demir testeresi kullanarak gördük ve daha sonra yeri testere zımpara kağıdı ile zımparaladık.

Dördüncü Adım
Pedalı bağlamak ve ayırmak için, konektörü yatak üzerine sabitlemeniz gerekir. Bir delik açıyoruz ve bir vida ile sabitliyoruz.

Beşinci Adım
Şimdi punta yapmanın zamanı geldi, bunun için iki yatağa, bir eksene ve parkeye ihtiyacınız olacak.

Bir parkede, biri diğeri değil, 15 mm çapında bir çift delik deliyoruz.

Eksenin koninin altında keskinleştirilmesi gerekiyor, bunu bir öğütücü ile yaptım. Bundan sonra, ekseni çapından biraz daha büyük bir çapa matkap mandrenine bastırır ve aynı girintilerin ortasında 15 mm çapında delikler açarız.

Sonra bitmiş parçayı öğütüyoruz ve sadece gerekli parçayı kare şeklinde gördük ve sonra iki parçayı vidalarla birlikte büküyoruz.

Altıncı Adım
Puntanın kılavuzlar boyunca hareket etmesi için, bir yandan parke, bir yandan dış, diğer iç kısımda oluklu bir parça yapmak gerekir.

Yedinci adım.
Punta gövdesinin nereye hareket edeceği için, olukların fabrikadan zaten yapıldığı parkeden kılavuzlar yapıyoruz, daha önce yataktaki vidalar için delikler açtıktan sonra bunları vidalara sabitliyoruz.

Sonra arka tarafta bir kalemle metal için demir testeresi ile kesilmesi gereken ekstra parçaları işaretliyoruz.

Kılavuzları vidalarla sabitliyoruz, önceden vidaların kapakları için bir tencere yapıyoruz. Estetik için kenarları zımpara kağıdı ile yuvarlıyoruz.

Sekizinci Adım.
Daha önce yapılmış ev yapımı oluklu parke parçasında, puntaları üç vidaya sabitliyoruz, şapkalar için bir kör yaptıktan sonra, yatakların kendileri eksenle birlikte epoksiye yapıştırılıyor. Üçüncü vidayı puntanın ortasına vidalarız.

Dokuz Adım.
Ön mesnetli yapmanın zamanı geldi. Motoru çıkarır ve eksene yapıştırılmış yuvarlak bir tahta parçasına üç delik açarız, ayrıca merkezde bir delik açarız.

Bundan sonra, metal pimler, puntanın yanı sıra punta ekseninin bir koni altında öğütülen epoksi üzerinde yapılan deliklere yapıştırılır.

Ön mesnet hazır olduğunda, bir gün kurumaya bırakın.
Onuncu Adım
Kontrplak levhadan makinenin altını yaparız, parkeden önceki tüm parçalar gibi yapılmış tutkal ve çıtalara yerleştiririz. Yani talaş işleme sırasında burada "uyuyacaktır".

On bir adım.
Şimdi, puntayı sabitlemek için bir sistem yapmalıyız, böylece işleme sırasında iş parçası gevşemez ve uçmaz. Bir parke parçasında, punta üzerine sabitlemek için delikler açıyoruz. Bundan sonra, kenarlar boyunca delikler açıyor ve somunları tutkallıyoruz.

Yukarıdan “kuzu” yu vidalıyoruz, iplik mesafesi yaklaşık 4 mm'dir, bu puntayı sıkıca sabitlemek için yeterli olacaktır.

On İkinci Adım.
Motorun aşırı ısınmasını önlemek için, bilgisayar soğutucusundan kendi ekseni üzerine alınmış bir pervane taktım.
Kontrplak bir bölüm yapmak için kalır, böylece pervane tarafından oluşturulan rüzgar talaşı üflemez. Motor şaftının altında bir delik açtıktan sonra, bölümü parkeye sabitleyerek sabitliyoruz.

Peki, lastik bacakları vidalamayı unutmayın, böylece makine yüzeyde kaymaz ve çizilmez.
Bu durumda, ev yapımı bir ahşap torna hazırdır, tasarımı kullanıldıkça yavaş yavaş gelişir. Deneyimde, makine kendini iyi gösterdi, önceki ev yapımı ürünlerimde görebilirsiniz, motor aşırı ısınmıyor, sıcaklık 45 dereceyi geçmiyor.
İlginiz için hepinize teşekkür ederim, ev yapımı ürünler için hala birçok ilginç fikrim var, bu yüzden bizi izlemeye devam edin.

Yorum ekle

shokrespektlolPrevedkarşılamaKrutoyya_za
      ya_dobryiyardımcıne_huliganne_othodiFludyasakyakın
10 açıklama
Bir kişi üç tekerlekli bisikletle araç ustalaşmaya başlar, bazıları ISS'ye ulaşır!
Alıntı: Valery
Belki bir kişinin başkasına ihtiyacı yoktur.))))

İşte ben bununla ilgili, oyna.
Seninle aynı fikirde değilim ... "Adaptasyon" (adaptasyon) bir şey için yardımcı bir yapıdır. Örneklerinizde - bir tatbikat için. İşte tam olarak makine. "Otonom" olduğu için - kendi dürtüsü vardır ve en önemlisi belirli bir işlemi gerçekleştirecek şekilde uyarlanmıştır.
... P.S. İşlevsellik hakkında - bu elbette tamamen farklı bir konudur. Tabii ki, böyle bir makinede yapılabilecek maksimum, bir dosya için bir tutamacı öğütmek ve daha sonra uzun zaman alır.))))) ....
... Şey, belki bir başkasına ihtiyaç duymaz.))))
..PSPS Ah ... Veya PSS? (Nasıl?))))) ... Bir kalem ve bir daha ciddi eziyet etmek zordur ... Ben herhangi bir yıkama-raptiye sağlar düşünmüyoruz ..
Alıntı: ILYA
Ve bu “uyarlanabilirlik” in yetenekler açısından sınırları nedir?

"Normal" makinelerin bile kendi sınırlamaları vardır (teknik).
Bu "makine" tasarımı bir saat içinde yapılabilir. Sürmek için bir matkap kullanarak, "shurik" ... herhangi bir tezgah üzerinde. Daha da iyi, daha kolay olacak.

Bu oyun oynamak için yeterlidir. Ama bunlar makine değil, saçmalık için “yollar” (ciddi bir şey değil). Kalem keskinleştirme zordur.
Yazar
Ve bu “uyarlanabilirlik” in yetenekler açısından sınırları nedir?
Alıntı: ILYA
ileride rayların metal olanlarla değiştirilmesi gibi iyileştirmeler olacak, motorun gövdesini yapacağım

dontknow
Peki, bu ne tür bir makine? Bu çok sınırlı ahşap işleme için bir "uygunluk" tır. Eh, eğer söyledikleri gibi, Tanrı aşkına birisine yakışırsa. "Buluş ihtiyacı zengindir." .
Makine için bu çok yüksek bir isim.
Yazar
Evet, henüz çözemedim, bu yüzden kesicinin altına parke koydum ve kılavuzda dinleniyorum
Harika açıklama! Makine sınıfı. Ve kesici dişin vurgusu nasıl organize edilir ve (kesici) ne olarak kullanılır?
Aferin! Küçük ve kompakt bir makine ortaya çıktı.

Okumanızı tavsiye ederiz:

Akıllı telefon için verin ...