» Motorlu testerelerden »Ev yapımı Go-Kart veya çocukluk hayali!

Ev yapımı Go-Kart veya çocukluk hayali!

Merhaba arkadaşlar! Bugün size çocukluk hayalimi nasıl gerçekleştirdiğimi anlatmak istiyorum. Çocuklukta, muhtemelen, çoğu erkek gibi, kendi çocukluğumu hayal ettim arababağımsız olarak hareket etmek mümkün olacaktı. Motorlu bir makine istedim.

Kardeşim ve ben bir pedallı araba vardı, ama bu hiç değildi ve tabii ki daha fazlasını istedim. 90'larda bir gençtim ve yedek parça almak daha az sorunluydu - motor, tekerlekler ve diğer parçalar. Büyüdüğümde, bir hobi aldım - her türlü ekipmanı ve diğer DIY, tam o zaman çocukluk hayalimi gerçekleştirmek aklıma geldi.
Gerçekten küçük bir makine yapmak istedim, ama bir tane kolayca ona sığabilseydim.

Eski bir Java motosikletinden bir bebek arabam vardı ve bunu çerçeveye bağlı bir gövde olarak kullanmaya karar verdim. Şimdi, arabamın konseptine karar verdikten sonra, tüm parçaları bir yığın halinde toplamaya başladım.

Malzemeler ve bileşenler

1. Ural motorlu testere motoru
2. Motosikletten şanzıman M-72
3. Bir bahçe arabasından tekerlekler - ön 4 inç (dış tarafta 300 mm), arka 6 inç (dış tarafta 350 mm)
4. Arka aks 30 mm kalınlık, 900 mm uzunluk

6. yuvarlak ve düz dosya
7. perçin ile perçin tabancası

başlangıcı

Böyle bir şey yapmak isteyen birçok kişi her zaman nereden başlayacağını anlamaz ve böyle bir proje yaratılışın erken bir aşamasında durur. Başarılı olmak ve herhangi bir sorun yaşamamak için, önce arabanızın veya diğer ev yapımı ürünlerin nasıl bitmesi gerektiğini düşünün. Sonra montaj için ihtiyacınız olan tüm bileşenleri bir araya getirmeniz gerekir ve üretime başlayabilirsiniz ve size bu konuda yardımcı olmaya çalışacağım ve aşamalar halinde nasıl yaptığımı anlatacağım.

Birinci adım: Motor seçimi

Motor seçimi ile arabanızı oluşturmaya başladım yanlışlıkla değil. Bir motosikletten bir bebek arabam vardı ve motoru, bebek arabasının gövdesinin arkasına gizlenecek şekilde kurmak istedim.Ayrıca makinenin gerçek bir araba gibi görünmesini, bir şanzımana (vites kutusu) sahip olmasını ve geri vites almasını istedim. Motor olarak, Ural motorlu testere motorunu kullanmaya karar verdim, kompakt, güçlü (5 hp), zorlamalı soğutma ve santrifüj debriyaj benim için gereksiz değildi. Kontrol noktasını ağır bir motosiklet M-72 veya Dnepr, MT-10 vb. Kutuda 4 vites ve bir geri vites vardır.

Motoru ve şanzımanı bağlamak için, krank karterinin yarısını (şanzıman tarafında) motorun içine koydum ve krank karterinin çıkıntısı altında motorla sıkıca oturması için bir oluk açtım.

Sonra kontrol noktasını alıyoruz ve şablonu karton kutunun konturu boyunca kesiyoruz. Şablonda, kutunun motora sığdığı delikleri özetliyoruz ve şablonu kesiyoruz.

Şimdi şablonu 5 mm'lik bir metal parçanın üzerine koyun ve tüm delikleri işaretleyin. Sonra, metali işaretli taslak boyunca kesip delikler açıyoruz.

Plakayı kutuya tutturuyoruz.

Şimdi krank karterindeki delik için dış çapa ve kutunun giriş milinin çapı için bir iç sızdırmazlık elemanı seçiyoruz. Yağ keçesini şaft üzerine giydiriyoruz ve krank karterini üzerine yerleştiriyoruz.

Karter deliklerini plakaya aktarıyoruz, cıvataların çapı altında deliyoruz ve plakayı cıvatalarla kartere bağlarız.

Ardından, testere dişlisini sökmeniz ve debriyaj kabının monte edildiği mili oradan çıkarmanız gerekir. Mili dişli boyunca kesin.

Bu mil parçası şanzımanın giriş miline kaynaklanmalıdır. Her şeyi düz ayarlamak için, 1 mm kalınlığında bir parça paronit kestim ve kutu milinin ortasına ve mili dişli kutusundan içine soktum.

Hizalamayı kontrol ettikten sonra mili çevre etrafına haşladım.

Plakayı krank karteri ile şanzımana sabitliyoruz ve debriyaj plakasını bir somunla kenetleyerek milin üzerine yerleştiriyoruz.

Kutuyu motora bağlamak için, kelepçeyi direksiyon simidinden kesip motoru ve şanzımanı buna bağlarım.

İkinci Adım: Çerçeve Yapımı

Şimdi çerçeveyi yapalım. Çerçeve için 50x30x2 mm'lik bir profil boru aldım. Bebek arabasının altındaki çerçevenin uzunluğunu, fazla çıkıntı yapmaması için ayarladım. Boyutların nerede olduğunu bilmenizi kolaylaştırmak için bir çizim yaptım.

Rama düz bir masada pişirdi, ancak her şeyi tuğlalara koydu, böylece tekerlekleri denemek mümkün oldu ve her taraftan yemek pişirmek kolaydı.

Çerçevenin iki parçasını birbirine bağladıktan sonra, bir bebek arabası üzerinde çalışarak, tekerlekleri açığa çıkarın ve tekerleklerin monte edileceği çerçeveye işaretler koyun.

Önde, tekerlekleri çerçeveye monte etmek için, 40x25x2 mm'lik bir profil borusunun bir parçasını kaynaklıyorum.

40x440 mm'lik bir köşeden, arka aks yatakları için montajı kestim ve içindeki cıvatalar için delikler açtım. 30 mm çapında arka aks için UCP206 muhafaza yatakları.

Köşeleri çerçeveye kaynaklıyorum, muhafazaları onlara sabitliyorum ve tekerleği aksı rulmanlara yerleştiriyorum.

100 mm'lik bir kanaldan, döner muyluların takılacağı parantezler yapıyorum.

Kanalın iç ebadı altında, biyel kolu için delikli burçlar işlenmiştir.

Pivot pimi, makinenin daha fazla kontrol edilebilirliği ve stabilitesi için mil ve eksenden 10 ° 'lik bir açıyla kaynak yapılır.

Ön tekerlek göbekleri otomobil pompasının gövdesinden işlenir. Hangi arabadan emin olamıyorum çünkü hurda metal alımı için bu davaları buldum.

Konik rulmanlar göbeğe bastırılır.

300 mm çapında bir bahçe el arabasından ön tekerlekler.

Disklerin içi işlendi ve fazlalık, göbeklerin inişine müdahale etmeyecek şekilde kesildi.

Diskleri monte etmek için göbeklerde delikler açtım ve vidaladım.

Göbek yatağının dayanacağı tekerlek eksenine bir baskı rondelası kaynaklanmıştır.

Şimdi pivot pimini çubuk ile brakete bağlarız. Tekerlek cıvatalı göbek aks üzerine monte edilir ve somunlarla sabitlenir. Şimdi ön kirişi 10 ° açıyla kesin ve ona bir pim ve bir tekerlek ile bir braket kaynaklayın.

Braket 10 ° öne eğilir.

Üçüncü Adım: Direksiyon Hesaplaması

Şimdi direksiyonun hesaplamasına devam edin. Her şeyi doğru yapmak için Akkerman formülünü kullanıyoruz. Başlamak için, pivot pimlerini aynı seviyede sabitlerim ve eksenler kirişe paralel olmalıdır.

Şimdi plakadan iki döner bipod yapıyorum.

Dönüşlerdeki tekerleklerin doğru yarıçapı tanımlaması için, bipodları doğru açıda pimlere kaynaklamanız gerekir. Bunu yapmak için, teli arka aksın ortasına bağladım ve pivot pimine çektim; şimdi bipodun hangi açıda kaynaklanması gerektiğini görebilirsiniz.

Aynı prosedürü yine tekrarlıyoruz ve alın eklemlerini kaynaklıyoruz.

Direksiyon miline bir borudan bir bipod kaynaklıyorum.

Direksiyon milinin borusuna çerçeveye giren milin bir parçasını kaynaklıyorum.

Çubukların uzunluğunu ayarlamak için uçlarında somun kaynak yaptığım tüplerden direksiyon çubukları yaptım.

Çubukları yerine koydum ve somunlarla sabitledim.

Video talimatı!

Dördüncü adım: Motorun ve arka aksın takılması

Onları kolayca dingile yerleştirmek ve sabitlemek için burçlarda delikler açmak ve cıvatalar için M8 dişini kesmek için turnerden daha önce sipariş edilen burçları tek bir yerde kestim.

Yıkayıcılar, tekerleklerin vidalanacağı 4 mm'lik sacdan işlenmiştir. Yıkayıcının içi manşon ile aynı boyuttadır ve üzerine serbestçe oturur.

Yıkayıcıyı kovana kaynaklıyorum.

Minsk fren kampanasını motosikletin ön tekerleğinden aldı. Dış tarafa dikilmiş ve pulun altına bir oyuk yapılmıştır.

Yıkayıcıyı tamburun içine yerleştirdik ve cıvatalar için delikler açtık. M5 dişini kesip cıvataları sıkarak yıkayıcıyı yerine sabitliyoruz.

Geçit izolatörünü fren kampanası rondelasına kaynak yapıyoruz.

Zincir dişlisinin vidalanacağı üçüncü kovana cıvatalarla bir rondela kaynak yaparım.

Önce 41 diş için 428 basamaklı bir Çin mopedinden bir yıldız koydum, ancak daha sonra çekiş olmadığı için ev yapımı bir yıldızla değiştirdim.

Aynı mopedden 428 x 15 dişli bir adımla önde gelen yıldız işlenir ve şanzıman çatalına kaynaklanır.

Şimdi tüm burçları eksende topluyorum ve düzeltiyorum. İlk başta burçları dübelli bir eksen üzerine monte etmeyi düşündüm, ancak daha sonra reddettim ve burçlardaki cıvataları sıkıştırdım. Manşonun iç kısmı tam olarak 30 mm eksen çapının altında işlendiğinden, bağlantı çok sıkı olduğu ortaya çıktı, bu da burçların dönmesini önledi.

Sonra zinciri dişlilere koydum, dişli kutusunu çerçeveye koydum ve kutuyu çerçeveye kaynakladım.

Şanzıman şasiye monte edildiğine göre, motor ona birleştirildi ve motoru şasiye kaynaklıyorum.

Beşinci Adım: Gövde Bağlantısı

Makinemin gövdesi, fiberglastan yapılmış bir Java motosiklet arabasından eski bir beşik olacak. Ve şimdi çerçeveye kurma zamanı. Kızak iki parça halinde birleştirilir ve ortaya bağlanır. Böldüm ve alt kısmı çerçeveye koydum.

Taktıktan sonra, öğütücüyü doğru yerlerde kestim, böylece kızak çerçeve üzerine oturur.

Kızağın üst kısmını koydum ve koltuk arkalığını takmak için borudan bir çerçeve yaptım.

Kızağın üst kısmının dayanacağı ince bir tüpten küçük bir ara parça kaynaklıyorum.

Sonra vücudun üst kısmının tutacağı iç çerçeveyi pişiriyorum.

Şimdi ön freni ve gaz pedalını takıyorum.

Alt gövdede fazlalığı kestim.

Ön çerçeveyi bir beşik şeklinde büküyorum ve tüm dikişleri kaynaklıyorum.

Şimdi koltuğu oturmak için uygun bir açıyla açığa çıkarıyorum ve montajı çerçeveye kaynaklayın.

Ayaklarımın altındaki çerçevenin önünde birkaç parça kalay tutturuyorum.

Gazı pedala bağlarım ve dönüş yayını çekerim.

Direksiyon milini yerine yerleştirdim ve şasiye ek bir montaj parçası kaynak yaptım.

Direksiyon simidi bazı düzlemden ayarlanmış, sadece direksiyon miline sıkıca kaynak yapılmış.

Vücudun üst kısmının arkasını işaretliyorum ve bagaj kapağını kestim.

Her şeyi bir yığın halinde topladıktan sonra, böyle bir makine ortaya çıktı.

Altıncı Adım: Fren ve Vites Değiştirme

Vites seçici bir tutamak şeklinde yapılır ve farklı yönlerde ve bağlı oldukları eksenlerin yanı sıra birkaç çubuk ve şafttan oluşan birkaç külbütör kolundan monte edilir.

Fren, bir motosiklet Minsk'in ön tekerleğinin tamburundan yapılır.Pedli kapağın içi arka aksın çapına göre işlenir. Kapak çerçeveye kaynaklanan bağlantıya vidalanır.

Fren pedala basılarak, kablodan balatalara kuvvet iletilerek etkinleştirilir.

Sonuç

Şimdi, son montajdan sonra, her şeyi boyayabilir ve makineye daha estetik bir görünüm verebilirsiniz. Ne yazık ki, daktiloda planladığım her şeyi bitirmedim. Bu tasarım engebeli arazide sürüş için uygun değildir ve ilk önce projeyi dondurdum ve daha sonra onu tamamen buggy olarak değiştirdim. Artık teste güvenle devam edebilirsiniz.

Sonuç olarak şunu söylemek istiyorum, eğer bir çocuğunuz ve arzunuz varsa, benzer bir şey yapın. Çocukluğumda, baba ve erkek kardeşim üç tekerlekli bir bisiklet yaptılar ve böyle bir tekniğin ne kadar sevinç, olumlu duygu ve izlenim olduğunu hayal bile edemezsiniz. Yıllar geçti ve anılar ömür boyu kaldı. İnanın bana, eğer böyle bir şey yaparsanız, çocuğunuz da bunu asla unutmayacaktır. Tabii ki, şimdi böyle bir planın satılık birçok oyuncak ve ekipman var, ancak yapılmış kendin yap sonsuza dek hatırlanacak!
9.2

ya_dobryiyardımcıne_huliganne_othodiFludyasakyakın
10 açıklama
Yazar
Herhangi bir Harita üzerinde fark yoktur; bu referans içindir! Böyle bir sürücü ile kullanımın daha da kötüsü, özellikle de tam bir dönüşle, tartışmayacağım. Böyle bir seçeneğin uygulanması daha kolay ve daha ucuzdur.
Evet, Tanrı onunla olsun Trabant, talihsiz bir örnek. Tahrik tekerleklerinin sert montajının uygunsuzluğundan bahsettim. Sadece iki tekerlek bile sıkıca bağlı bir bebek arabası sürmeye çalışın ve dönmeye çalışın. Bu nedenle, bir tahrik tekerleğinden bahsettim.
Belki de “Trabants” ve “Wartburgs” Rusya'ya bile ulaşmadı.)))). Ama (Belarus) bir düzine bir kuruşumuz vardı! ...
Almanya birleştiğinde, bu makinelerin kullanımı yasaklandı - iki zamanlı motorları var! Arabayı depolama alanına teslim - birkaç yüz puan ödemeniz gerekiyor! ("Doğu Alman" için - çok az değil). Almanların Polonya'ya gittikleri ve attığı birçok durum vardı! (Duyarlı biliyorum - çoğu Brest sakinleri gibi, daha sonra tüm Polonya'yı ve Almanya'nın yarısını dolaştım)))).
Daha sonra “kurnaz Belarus bayanlar” şu işi yaptılar: “Trabanty” ve “Wartburg” u Almanlardan ücretsiz olarak topladılar, her şeyi yasal olarak işlediler, araba taşıyıcılarıyla çıkardılar (Neyse ki 600 kg ağırlığında ve araba taşıyıcısına “köpekler için” iki kez koydular, sıradan arabalardan))))), devletten bir çeşit "çevre parası" alıyor. Ve onları köylerde 50-100 dolara sattık.
"Tek bir tekerlek üzerinde" gerçeği hakkında - MİT !!! Hakkında "zincir iletim" - çok !!! Orada normal önden çekiş! Ve dört vitesli bir kutu. Bu arada, motor sıralı ve karşıt. "Tüm plastik" hakkında - aynı zamanda bir efsane! Sadece kanatlar, kaput ve bagaj kompozittir.
Bu arada, bir şaka vardı. Herkes istisnasız gaz tedarik etmeye başladığında, bir emekli Trabant'a geldi ve aynı zamanda teslim etmek istedi ... Aynı zamanda, iki zamanlı gazla tartışamayacağınızı açıklamakta büyük zorluk çekti ...)))))
(Yanlışlıkla bu araba servisinde oldum (arkadaşım açtı) ve konuşmayı dinledim. Sadece emekliyi ikna ettim: petrol ve gazı nasıl karıştıracağını sordu?))))
Bu arada, makalede de kompozit olan bu "Velorex".
Alıntı: pogranec
Plastikten değil, cam elyafından duydum. Ben kendim Moskvich üzerinde epoksi kaplı fiberglas ile delikleri kapattım, metalden daha kötü değil.

Gençliğimde bir kaporta ve kask yaptım.Kilden bir kalıp heykel)))). Fiberglas bir kaynak makinesi ile yandı ve yerleşti, epoksi ile emprenye edildi. Ve sonra (dikkat !!!))) .... ELLE önce bir törpü, sonra bir blok, daha sonra zımpara bezi ile parlatılmış !!!
.. Böyle bir kompoziti zımpara bezi ile ovalamaya kim çalıştı - anlayacak)))))
Plastik hakkında bir efsane değil, karton değil. Karton efsanesi, DAC'nin FRG ile birleşmesinden sonra ortaya çıktı. Ve sözde tek bir tekerlek üzerinde sürüş hakkında - burada
Bu bir efsane değil, bir gerçek. GSVG'de 82-84 yıl görev yaptım ve "Trabants" ı yakın ve yalnız görmedim ve Almanlarla konuştuk. Zincir tahriki hakkında tartışmayacağım, kaputun altına bakmadım, ancak vücudun plastikten yapılmış olması kesinlikle Almanları kirden itmek zorunda kaldım (iyi, bu sadece bir su birikintisi). Ön tekerleği vardı ve bir Alman tekerleğin arkasına geçti ve diğeri tekerleğin üzerindeki kaputun üzerine oturdu. İşte o zaman bir tahrik tekerleği duydum. Gerçek gibi görünüyor, çünkü yollarında daha fazla gerekli değil,
Yaklaşık bir tahrik tekerleği, bir zincir tahriki ve bir karton gövde gibi bir efsanedir.
Mükemmel! Bu sadece, anladığım kadarıyla, bu makinenin bir diferansiyeli yok. Bu durumda, bir sürüş tekerleği ile GDRovsky "Trabant" yolunu takip etmek mümkün oldu. Tabii ki her şey ne kadar ve nereye bineceğine bağlı. Ve evet, emrinizde bir makine parkına sahip olmak ya da en kötüsü iyi bilinen bir çeviriciye sahip olmak iyidir (tüm ayrıntılar için ödeme yaparsanız, kullanılmış bir geçersiz satın almak daha kolaydır). Genel olarak, "ofset" ve yapılan iş için büyük bir artı!

Okumanızı tavsiye ederiz:

Akıllı telefon için verin ...