» ipler » DIY fikirleri »Torna aynası üzerinde evrensel ölçek

Torna aynası üzerinde evrensel ölçek

Ön plakayı işaretleyin. Evrensel ölçek.

Bölüm 1. Neden "evrensel" ölçek?

Yuvarlak bir boşluğu 7 parçaya bölmeye ihtiyacım vardı. 360'ı 7'ye bölmeye çalıştım. Ne olmuş yani? İz bırakmadan bölünmez! Ve hemen soru: 360 parça ile işaretlenmiş olan ön paneldeki ölçek bana nasıl yardımcı olabilir? bir derece bölünmesi? Cevap: mümkün değil.

Bu nedenle, fikir, ön plakayı üzerine evrensel bir ölçek uygulamasıyla işaretlemek için geldi. Fikir ana ölçeğe 4 ölçek daha koymaktır.

Ana ölçek, diyelim ki, koruyucu çerçevenin 15 derecede düzeni. Ön panelde "0", "90", "180" ve "270" işaretleri var. Sonra her iki işaretin her iki tarafında farklı bölüm değerlerine sahip riskler koyarız. Yani, 330 ila 30 derecelik bir sektörde (ortada “0” veya “360”) 60 bölümden oluşan bir ölçek yerleştireceğiz, yani. bir bölüm 6 dereceye eşit olacaktır.

60 ila 120 derece (ortada “90”) arasındaki bir sektörde, 48 bölümden oluşan bir ölçek yerleştirin, yani. bir bölüm 7,5 dereceye eşit olacaktır.
Ön panel sektöründe, 150 ila 210 derece (ortada “180”) arasında, ölçeği 42 bölümle işaretliyoruz, yani bir bölümün fiyatı 8.75 derecedir.

Yüz plakası sektöründe 240 ila 300 derece arasında (ortada “270”), 36 bölümden oluşan bir ölçek yerleştireceğiz, yani. 10 derece bölme fiyatı ile.

Ve şimdi, koruyucu çerçevenin bu şekilde parçalanması lehine birkaç argüman var.
1. "42" ölçeğini kullanarak daireyi 7 parçaya bölebiliriz, çünkü 42 geriye kalan 7'ye bölünür - bu 6 bölmedir. Buna göre, yardımı ile daireyi 14, 21, 42 parçaya bölebilirsiniz. 360 parçadan oluşan bir ölçek buna izin vermeyecektir.
2. Ön plakayı 360 bölüme ayırırken, 2, 3,4,5,6,8,9,10,12,15, 18,20,24,30,36,40,45,60,90,120,180'e bir döküm yapabiliriz. bölümler ve sadece 21 değer.

Evrensel ölçek, bu değerlere ek olarak, birkaç başka değerin de parçalanmasını mümkün kılacaktır: 7, 14, 16, 21, 48, 72, 80, 144, 240. Yani, en az 30 değerde.

Sonuç olarak, evrensel ölçek 360-bölüm ölçeğinden daha işlevseldir.

Bölüm 2. Hatalar teorisi hakkında biraz.

Aksiyom için herhangi bir (!!!) ölçümün sadece bir hata ile yapabileceğimizi kabul etmeliyiz. Aksi takdirde, herhangi bir ölçümün hatasız yapılması neredeyse imkansızdır.

Ölçüm doğruluğu çeşitli faktörlerden etkilenir. Bazılarını listeliyoruz.
1. Herhangi bir ölçüm aracı referanstan farklıdır.
2. Herhangi bir vuruşun gerçek doğrusal boyutları vardır.Örneğin, bir pusula iğnesinin ucu birkaç mikronluk bir "kalınlığa" sahiptir, örneğin 10.
3. En bilenmiş kalem yaklaşık 0.2 mm kalınlığa sahiptir, buna ek olarak, her strokla birlikte bu kalınlık grafitin aşınması nedeniyle değişir.

Sonuç: pratik ihtiyaçlar için ev koşullar altında, milimetrenin birkaç yüzde biri içinde hassasiyete "güvenebiliriz".
Yukarıdaki hususlara dayanarak, ön plakayı işaretlerken en keskin iğneler, düz cetveller, temiz eller ve keskin bir göz kullanılmalıdır.

Bölüm 3. İşaretleme.

İşaretlemek için çubuk parçalarından bir parça lif levha yaptım. Çerçeve, kelepçelerle makineye bağlanırken, ekranın düzlemi (bir kağıt yaprağı olan sunta levha) makinenin kılavuzlarına dik olmalıdır. Ve bir gereklilik daha: ekran sadece dikey olarak değil, aynı zamanda makine aynasındaki bir eksene monte edilen cetvelin boşluk olmadan ekran boyunca kayacağı şekilde yerleştirilmelidir. Bu düzenleme, işaretleme hatalarının maksimum olası ortadan kaldırılması için gereklidir.

Doğaçlama çinko kaplamalı cetvelimizin yüz plakasına da tam olarak oturduğuna ve "çalışma" kısmının (riskleri çekeceğimiz kısım) ön yüz düzlemine dik olması gerektiğine dikkat edin. Galvanizlemeyi kırpmak yerine, elbette metal bir cetvel alabilirsiniz. Ancak trim, ön plakaya tam oturması için kolayca bükülebilir. Bir yük ile sabitlenir. Bu metal diske sahibim.

Köşeden gelen çizgi, hepsi aynı hatta bulunan beş deliğe sahiptir. 5,8 mm çapında bir delik. Her iki tarafa da somunlarla tutturulmuş 6 mm'lik bir saç tokası yerleştirilir. Aşağıdaki 4 delik 1 mm'lik bir matkapla açtım ve sırasıyla ilk deliğin ekseninden 195 (36 bölüm için), 220 (60 için), 241 (42 için), 260 (48 bölüm için) mm'de yer alıyorlar. Deneyimden, matkapın iki kat daha ince alınması gerektiğini söyleyeceğim - 0.4 - 0.5 mm. Ama elimde yoktu. Gerçek şu ki, bu deliklere keskin bir kalem yerleştireceğiz ve cetveli döndürerek, karşılık gelen yarıçapın yaylarını çizeceğiz. 1 mm çapında bir deliğin içindeki bir kalemin ucu biraz asılır, yani. yarıçap küçük bir hata ile çizilir - 2-3 düzine.

Dış somun gevşetilirken cetvel destek üzerinde "gevşer". Bu tahta parçası kolumun altında döndü. Ama belki sadece bir vida.

Biraz geometri.

Bunun için yukarıda listelenen tüm hazırlıklar gereklidir. Geometride böyle bir kavram var - eşkenar üçgen. Bu, eşit kenarlara ve buna göre aralarında eşit açılara, yani 60 dereceye sahip geometrik bir figürdür. Bizim durumumuzda, açının tepe noktası, bir alüminyum köşeden bir cetvelin sabitlendiği, kenetlenmiş 6 mm'lik bir saç tokası şeklinde “somutlaştırılmış” makine milinin ekseni olacaktır. Üçgen bu nedenle yan tarafındadır. Tabanı ekrana karşılık gelen arktaki serifler arasında bir akor şeklinde çiziyoruz.

Nasıl yapılır?
Keskin bir kalem ve zayıflamış cetvelin ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci deliklerini kullanarak bir ark kağıt tabakası çiziyoruz.

Daha sonra, eşkenar üçgenin tabanının ikinci (üst) noktasını elde ederek dış arkın alt noktasından 260 mm ölçün.

Neden dış yayda? Bunlardan herhangi birinde mümkündür, ancak yarıçap ne kadar büyük olursa, bir akoru - üçgenin tabanı - daha doğru bir şekilde işaretleyebilir ve çizebiliriz. Aslında, bir taban çizgi çizmeye gerek yoktur: eğride sadece üçgenin yanal açılarının - tabanındaki açıların köşeleri olan serifler kullanacağız.

Bir eşkenar üçgenin bu özelliğini aşağıdaki gibi kullanabiliriz: Bir köşeden cetvelimiz, bir desteğe indirilmiş, üçgenin tabanının bir noktası ile hizalanır. Sonra cetveli anahtarla sabitliyoruz, somunu sıkıyoruz. Ön panelde risk alıyoruz, bant üzerine ilk işareti - "O" yazıyoruz. Cetvel üçgen tabanının ikinci noktasıyla hizalanana kadar kartuşu elinizle çevirin.

Böylece koruyucu çerçeve 60 derece döndürülmüştür. Ön yüzünde bir iğne ile bir iz bırakıyoruz ve bantta bunun "60" olduğunu yazıyoruz.

Sonra cetveli sabitleyen somunu zayıflatın, cetvel kartuşa dokunmadan "tabana" iner. Yani, cetvel tekrar üçgenin tabanının ilk noktasıyla hizalanır. Hareketlilik cetvelini yok ederek somunu kelepçeleyin. Aynayı cetvel üçgen tabanının ikinci (üst) noktasıyla hizalanana kadar elinizle çevirin. Ön panelde risk alıyoruz, bant üzerine bunun "120" olduğunu yazıyoruz. Ve böylece, aynı algoritmayı kullanarak ön kaplamayı "180", "240" ve "300" etiketleriyle işaretleyin.

Sonuç olarak, daireyi 2, 3 ve 6 parçaya bölme fırsatı elde ederiz.

Devam ediyor. Ön paneldeki riskleri 30 derecelik bir bölünmeyle almamız gerekiyor. Bunu yapmak için, üçgenin tabanı ikiye bölünmelidir. Sonuç olarak, cetvelin alt noktadan tabanın ortasındaki yeni bir noktaya dönme açısı 30 derece olacaktır. Bir üçgenin tabanını bölmenin iki yolu vardır. Birincisi. Bir cetvel alıyoruz ve tabanın alt noktasından 130 mm'yi, yani tabanın uzunluğunun (akorları) yarısını erteliyoruz.

İkincisi geometriktir. Pusulayı alıyoruz ve yardımıyla, bacaklarını tabanın uzunluğunun yarısından daha uzun bir boyuta (örneğimde yaklaşık 150-160 mm) yayarak, tabanın bir ve diğer tarafına, tabanın yarısı ile örtüşen önerilen sektörü vuruyoruz. Daha sonra pusula iğnesini, pusula bacakları arasındaki mesafeyi değiştirmeden üçgenin üst kısmında yeniden düzenliyoruz ve daha önce çizilenlerle örtüşmesi gereken aynı riskleri yapıyoruz. Ortaya çıkan noktaları birleştiririz ve bu çizginin üçgenin taban çizgisi ile kesişme noktasında bu tabanın yarısı kadar olacaktır.

Ve şimdi, aynı algoritmayı kullanarak, ön plakayı böleriz ve 30 dereceye kadar bölünmelere neden oluruz. Bunu yapmak için, önceden uygulanmış desenlerden herhangi birini üst cetvelin kenarı ile birleştirin. Somunu zayıflatın, cetveli alt noktaya indirin. Somunu sabitliyoruz, torna aynasını 30 derecelik yeni bir işarete çeviriyoruz. Riski yapıyoruz, bant üzerine ilgili etiketi yazıyoruz. Örneğin, “120” riski birleştirilirse, kartuşu saat yönünde bir yönde çevirirseniz, 150 derecelik bir işaret alırız. Ve saat yönünün tersine çevirirseniz 90 derece elde edersiniz. Ve böylece, daha önce alınan tüm riskler (işaretler) için, ön panel tamamen 30 derecelik bölümlere sahip işaretlerle dolana kadar.

Sonuç olarak, daireyi birkaç değere bölme fırsatı elde ederiz: 4, 8 ve 12 parçaya.
Şimdi, ana ölçeğin bölümlerinin uygulamasını bitirmek için, bölümü 15 derecelik bir fiyatla uygulamanız gerekir. Yani, 30 derecelik sektörler herhangi bir şekilde yarıya indirilmelidir. Bunu zaten geçirdik, bir anlamda 60 derecelik sektörler için yaptık. Ekranda 15 derecelik bir bölünme ile izler alıyoruz ve onların yardımı ile ön plakaya risk koyarız.

Yani, ana ölçek hazır, yani 15 derecelik bir fiyatla bölümlere sahip bir ölçek.
Şimdi 60, 48, 42 ve 36 bölümlerine bölmek için bu ana ölçeğe 4 ölçek daha uygulamanız gerekiyor. Grafiksel olarak şöyle görünür:
Torna aynası üzerinde evrensel ölçek

Terazileri bu sıraya koydum. Ancak bu ölçeklerden herhangi birini kendi takdirinize bağlı olarak başka bir yere koyabilirsiniz. Bu yerleşimi daha uygun buldum. Ölçekler arasında 30 derecelik bozulmamış sektörlerin kaldığını lütfen unutmayın. Tabii ki, kalan serbest sektörler nedeniyle ölçeklerin sektörlerini genişletebilirsiniz. Terazileri aşırı yüklememek için bunu yapmadım. Örneğin, 42 bölünme ölçeğinde, herhangi bir yönde 180 risk ile 8,57'de 5 çentik 42,85 dereceye kadar “savunulacaktır”. Yani, kullanımlarını zorlaştırabilecek 135 veya 245 işaretlerine neredeyse yakındır.

Bölüm 4. 60 bölümden oluşan bir ölçek çizmek.
Bu ölçeği yıkmak için 6 derecelik bir fiyatla bölümler almamız gerekiyor. Bunu yapmak için, yine küçük bir geometri. 6 derecelik tepede bir açıya sahip bir daire içinde bir üçgen elde etmek için, böyle bir üçgenin tabanının uzunluğunu hesaplamamız gerekir. Üçgen eşkenar olacak ve bir daireye yazılan üçgenin tabanı bir akordur.

Akoru hesaplamak için formül: L = 2 * R * sin (A / 2), L akorun uzunluğu, R dairenin yarıçapı, A açıdır.

Bize bilinen tüm miktarlardan, sadece açının değerini biliyoruz - 6 derece. 6 dereceden yarım sinüs bulmak bir teknoloji meselesidir.

Daha sonra yaptım: "bilimsel poke" yöntemini kullandım. Excel programını kullanarak, 130'dan başlayarak 1 mm'den geçişli yarıçap uzunluklarını dahil ettiğim bir tablo. Ve formüle göre akor uzunluklarının değerlerini aldım. Tablonun uzun olduğu ortaya çıktı, gereksiz değerleri (kesirli) sildikten sonra bu tablonun bir parçası şöyle görünüyordu:

İstenen değerleri seçmek kalır. Hesaplamalar 0.00001'e doğru yapıldığından, öncelikle 4'e bölünebilen değerleri bile seçtim. İkincisi, ondalık noktadan sonra 0,03'ten fazla olmasaydı yuvarlanabilenleri bile seçtim. Bu bir hata sorusudur: ölçekleri kullanırken üçte üçüncüsünü "izleyemeyiz". Kalem çizgisinin kalınlığının en az 0.2 mm olduğunu hatırlatalım. Böylece yüzlerce kişi güvenle ihmal edilebilir (zaten ölçümlerde her zaman hata olduğu gerçeğine alışkınız).

Neden 4'e "bölmek" gerekir? Ama basit. Sonuçta, üçgenin tabanını önce 2'ye, sonra tekrar 2'ye böldük. Sonuç olarak kesirli değil, bir tamsayı elde ettik.

Değer seçimi şuna benziyordu:

Ama sonra bu seçimi reddettim, çünkü 134 ila 376 mm arasındaki boşluk çok büyük. Ve başka anlamlar aradı. Buldum. Artık masada değiller çünkü Onları kestim. Bu değerler 195.220.241 ve 260 mm'dir. Bu yarıçaplara sahip yaylar, birbirine müdahale etmeden oldukça kompakt bir şekilde yerleştirilmiştir. Evet, herkes geri kalanı olmadan 4'e bölünemez. Ve her şeye ihtiyacımız yok. Ana ölçeği oluşturmak için en büyük yarıçaplı ark aldım. Yarıya bölmek için grafik yöntemi kullandım, yani. pusula kullanarak. Ve eğer bir cetvel kullanmaya karar verirseniz, - elinizde bir bayrak!, - 260 mm yarıçaplı bir ölçek, kalıntı olmadan ikiye bölünür. Akorların uzunlukları sırasıyla 34, 23, 36 ve 34 mm'dir.

Bu nedenle, sektörde 60 bölüme ayrılma ölçeği için, riskleri 6 derecelik bölüm fiyatıyla uygulamalıyız. Nasıl yapılır? Buharlı lokomotifin bip sesi gibi her şey basit. Bir cetvel veya pusula kullanarak, bir yay üzerindeki alttan veya başka bir noktadan 23 mm'lik bir akoru, 220 mm yarıçapı ile erteliyoruz. Ön panelde "90" değeri olan risk, üst cetvelin kenarı ile birleştirilir. Alt cetveli elde edilen akorun bir ucu ile birleştiririz, somunu sabitleriz, cetveli sıkıştırırız. Kartuşu cetvelin kenarını akorun ikinci ucuyla hizalamak için çeviriyoruz. 6 derecelik bir açı var. Pusula iğnesi ile ön panel üzerinde risk oluştururuz. Süreci hızlandırmak (ve ölçüm hatalarının sayısını en azından biraz azaltmak) için, pusulaları kullanarak bir akor için değil, birkaç için serif yapmak daha iyidir. Daha sonra, somunu her seferinde gevşetmek, cetveli alt nokta ile hizalamak gerekli olmayacaktır, ancak bir sonraki riskleri uyguladıktan sonra kartuşu bir sonraki risklere (bir sonraki akorun sonuna kadar) çeviriyoruz.

Bölüm 5. Kalan ölçekler.
36 bölümlü bir ölçek için akorun uzunluğu 34 mm'dir, daha önce olduğu gibi yay üzerinde işaret ederiz, ancak 195 mm yarıçapı vardır. Bu tür akorları “yaparsanız”, ölçeği “240” değeriyle işaretlemeye başlayabilir ve “300” değeriyle sona erebilirsiniz. Bir bölümün fiyatı 10 derecedir.

Ve ayrıca, kanıtlanmış algoritmaya göre, 260 mm'lik bir yay kullanarak, ölçek 48 bölüme ayrılmıştır (akorun uzunluğu 34 mm'dir). Bölüm fiyatı 7.5 derecedir.

241 mm'lik bir yay kullanılarak, ölçek 42 bölüme ayrılmıştır. Akor uzunluğu 36 mm, bölme fiyatı 8.57 derecedir.

Sonuç.
Soru hakkında bir kez daha: bunun neden biçimlendirmeyi bu kadar karmaşık hale getirmesi gerekiyor? Cevap basit: sana ihtiyacım yok, gerek yok. Gelecekte 42 ve 48 diş için dişliler yapmak için böyle bir arızaya ihtiyacım vardı. Hala 29 ve 32 diş için ölçeklere ihtiyaç var. Ancak kasetteki geçici bir arıza yardımı ile onları zaten kullanılabilir hale getireceğim. Ama daha sonra olacak.

Ve son soru: nasıl kullanılır, çünkü ölçeklerin her biri (ana hariç) kısadır, tüm segment ön panel çevresinin 1 / 6'sıdır?
Cevap: kullanımı kolay. Biraz sonra videoyu göstereceğim (taktığımda). Bu arada kısaca anlatın.

Kartuşun üzerine bant yapıştırmanız gerekir. Bir yerine en iyi iki cetveli almalısın. Galvanizden daha iyidir, böylece cetvel kolayca bükülebilir.

Ve şimdi birkaç örnek. Diyelim ki bir daireyi 6 parçaya işaretlememiz gerekiyor. Bunu yapmak için, bir üst cetvelle ana ölçeği kullanın. Sürekli olarak 0, 60, 120, 180, 240 ve 300 risklerini birleştirerek 6 parçaya ayrılıyoruz. Yiyin, ancak daire, döndürdüğümüz ve kesicinin kenarı boyunca veya kesicinin kendisi tarafından risk aldığımız kartuşa kenetlenir.

Şimdi kartuşa sabitlenmiş daireyi 5 parçaya işaretleyin. Ana ölçekte böyle bir bölünme yoktur.O zaman hangi ölçeklerden hangisinin kalan olmadan 5'e bölünebileceğini düşünelim? Doğru: 60 bar ölçeği. Bunlar 12 bölüm. Ama lanet olsun: ölçekte sadece 10 bölümümüz var!?

Sakince, paniksiz. Bu ölçeğin bir bölümünün fiyatı 6 derecedir. Bu nedenle, 12 bölüm 72 derecedir. Ve önceki örnekte ana ölçekte 60 derecelik sektörler kullandık. Ve bir üst çizgiyi "300" ve diğer çizgiyi "0" ın solundaki ikinci risk üzerinde birleştirmemizi engelleyen şey. Yani, 6'ya 2 kez 60 kez ekleyin, 72 elde ederiz. Cetvelleri ön plakaya sıkıca oturacak şekilde konumlandırıyoruz. İşe yaramıyor mu? Koruyucu çerçevenin yarıçapının çok küçük, eğriliğin büyük olduğu ve cetvellerin havada asılı kaldığı veya koruyucu çerçeveye tam olarak oturmaları için kuvvetle bükülmeleri gerekecektir. Bunlardan birini ya da diğerini yapmayın. Sadece kafayı açın ve 12 bölüm yerine 6 bölüm alalım, yani. 36 derece. Ve 6 bölümden hükümdar oluruz.

Bir kalem veya kalemle bantta, cetvellerin üzerine çizgiler çizeceğiz. Çemberimizde ilk çentiği bir kesici ile yapıyoruz. Diyelim ki yapışkan bant üzerindeki sol kontur sağ cetvelin kenarına hizalanana kadar kartuşu elle çevirelim. 36 derece döndük. Sol cetveldeki bantta bir risk oluştururuz ve kartuşu bu riske çeviririz. Böylece 72 derece döndük. Bir kesici ile ikinci bir çentik yapıyoruz. Ve benzerleri. Bir incelik. Kalem veya kurşun kalemle tireler, ne kadar çok denerseniz deneyin “kalın” dır. Bu nedenle, kartuşu döndürürken sağ cetvelin kenarı sol çizginin sağ kenarı ile değil, sol kenarı ile birleştirilmelidir. Yani, neredeyse tamamen çizgi sağ cetvelin altına gitmelidir. Aksi takdirde, her ölçümde 2-3 düzine bir hata birikecektir. Ve bir daire içinde bir milimetreden fazla olabilir.
14 parçaya bölmek için 42 bölümden oluşan bir ölçek kullanmanız gerekir. 42: 14 = 3 bölüm.

Daha ilginç olan, arıza sorusu, 144 bölüm olduğunu varsayalım. Kimin ihtiyacı olduğunu bilmiyorum ama aniden mi? Burada algoritma farklı. Bu sayıya bölünebilecek ölçeklerimiz yok. Sonra bir bölümün derecesi ile çentik sayısını arıyoruz. 360: 144 = 2,5 derece. 2.5 derece nereden alınır? Ve bizim ölçeğimizde ise? !! 10 derecelik bir bölünme fiyatı olan bir ölçeğimiz var. Ve 7.5 derecelik bir bölünme fiyatı olan bir ölçek var. 10 - 7.5 = 2.5 ise. İşte istenen sonuç! Nasıl Gerçekleşir? 36 ölçeği üste, yöneticilere getirilir. Bir cetveli bir ölçek riskiyle, diğerini diğeriyle en yakın olanıyla birleştiririz. Yöneticiler arasında 10 derecelik bir sektör var. Şimdi kartuşu çevirerek ölçeği cetvellere 48'e getiriyoruz.Bölümlerinin fiyatı 7.5 derecedir. Ölçeğin bir riskini, örneğin dokunmadığımız sol cetvelle birleştiriyoruz. Sonra bu cetveli ölçeğin en yakın riski ile aynı hizaya gelinceye kadar ikincisine taşıyoruz. Yani, sektörü 10 derece 7,5 azaltıyoruz. Hükümdarlar arasında kalan kısımda 2,5 derecelik bir sektör var. Ve git! 5 parçaya bölünürken aynı prensibe göre iki cetvel kullanıyoruz.

Tamam, başka bir örnek. Bir daireyi 40 parçaya bölmek istediğinizi varsayalım. Sayılan: 360: 40 = 9 derece. Wept - böyle bir ölçeğimiz yok! Kafayı açın. 7,5 derecelik bir bölünme fiyatı olan bir ölçeğimiz var. Bu ölçekte iki bölüm 15 derecelik bir sektör oluşturacaktır. Cetvelleri 48'lik bir ölçekte iki bölüm halinde birbirinden belirli bir mesafede ayarlayın.

Ve şimdi 15'ten istenen 9 dereceyi almak için 6 çıkarmanız gerekiyor. Nerede 6 var? Bu doğru, 60 ölçeğinde. Cetvellerin yardımıyla birkaç dereceyi nasıl alacağımızı zaten biliyoruz. Yaparız, işaretleriz.

Aynı prensibi kullanarak, bir daire 80 parçaya ayrılabilir. 360: 80 = 4.5 derece. 48 ölçeğinde üç bölüm 3 x 7.5 = 22.5 verecektir. 60 ölçeğinde üç bölüm 3 x 6 = 18 derece verecektir. 22.5-18 = 4.5.

Ve yine hatalar teorisine. Çok sayıda deseni daire içine alırsanız, hata her işarette birikir. Hatayı azaltmak için işaretlerin yarısını almanızı öneririm. Ve sonra başa dönün ve işaretlemeyi diğer yönde, yarıya kadar yapın. Bu "yarım" işaretler yakınlaştığında (ve neredeyse hiçbir zaman yakınsak olmadığında), biriken hatanın büyüklüğünü göreceğiz. Örneğin, 8 parçaya bölündüğümde, yaklaşık 0.1 - 0.2 mm işaretlemesinde bir hata gösterdim. Dişli bağlantılar için bu kritik değildir: vidalardaki dişler her zaman 3-4 on tarafından başarısız olur. Ancak işaretleme ile sırayla gitsem, hatanın büyüklüğü 0,5 mm'ye yükselebilir ve bu zaten çok fazla.Büyük sayılar teorisinin sonucu: ne kadar az ölçüm yaparsak o kadar az yanılırız. Ve tersi, daha fazla ölçüm, daha fazla hata birikir. Bu dikkate alınmalıdır.
Question \ topic otomatik olarak sosyal medyada yayınlanır. site ağı - yanıtlar için bizi izlemeye devam edin:

Konu için uygun

shokrespektlolPrevedkarşılamaKrutoyya_za
      ya_dobryiyardımcıne_huliganne_othodiFludyasakyakın

Okumanızı tavsiye ederiz:

Akıllı telefon için verin ...